maandag 15 september 2014

Filigraan


Een aantal teamleden bij AnMaCreatief is voor vandaag aan de gang gegaan met het thema filigraan. Veel mensen weten niet wat de vele mogelijkheden zijn om filigraan te bewerken.
Je kunt het bijvoorbeeld ook makkelijk verven en/of knippen. Bij deze kaart, die ik als voorbeeld heb gemaakt, heb ik beide gedaan. De vlinders heb ik geverfd met acrylverf en later met glimmermist bespoten. De ornamenten zijn ook zo bewerk nadat ik ze eerst in tweeën heb geknipt. 


Dan over de kaart zelf. De achtergrond heb ik gemaakt met een Dutch Doobadoo Mask Art Vintage stencil. Deze heb ik ook weer bespoten met glimmermist.


De stans van de rand is van Joy nummer 6002/0260, deze heb ik gestanst van wit parelmoer karton. De stans van de tak is van Wild Rose Studio genaamd Winter Bouquet.


En voor mijn doen niet heel veel bloemen, alleen een aantal witte cherry blossoms. Op de site van AnMaCreatief  kunnen jullie de voorbeelden en ideeën van mijn teamgenootjes bewonderen.

Fijne dag allemaal.
Groetjes Judith

11 opmerkingen:

  1. Prachtig, Judith! De vlinders komen zo mooi uit. Ik vind het altijd bijzonder hoe jij kleuren en tinten combineerd en ook op deze kaart heb je dat weer schitterend gedaan.
    Liefs Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend gedaan weer Judith....heel apart geheel!
    Liefs Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super mooi is dit weer. Ik vind de kleuren prachtig en het filigraan komt zo mooi tot zijn recht. Ik vind het mooi hoe de koperen kleur nog iets door je verf schijnt, dat kreeg ik niet voor elkaar. Misschien heb ik een te dekkende verf? Of is daar nog een trucje voor.... Veel liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Judith, zo mooi in die pasteltinten en dan dat mooie kant erbij, schitterend gemaakt.
    Liefs Hanny♥,
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend resultaat en ik ben gek op bling dus het ziet er prachtig uit.
    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nou judith
    dit noem ik nou een meesterwerkje met die prachtige kleuren en vlinders
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een bjoetie heb je weer gemaakt; helemaal in Judith-stijl en de bloemen mis ik niet hoor. Liefs, Helen

    BeantwoordenVerwijderen

  8. Wat een onwijs mooie kaart, heel erg gaaf ☺
    Gezellige en fijne (knutsel) week ☼
    Liefssss Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Judith,

    Wat is dit toch een prachtige kaart! Heel chique met die mooie achtergrond... Wat is het leuk om het filigraan te verven, hè? Je vlinders passen helemaal bij de rest van je kaart. Super!


    Bedankt voor je voorbeeld!
    xxx Anne-Marije

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig. Zo fijntjes. Mooi van kleur.
    Groetjes Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen