zaterdag 25 februari 2017

Floral Flourishes


Hallo Allemaal,

Bij deze kaart heb ik me weer flink uitgeleefd met de nieuwe Floral Flourishes 6002/0771.
In dit bericht laat ik jullie zien op welke manier ik de bloemen heb gemaakt.


Maar eerst even over de kaart.
Het model heb ik gemaakt met de DDD Shape Art stencil Ovaal.
Het papier komt uit paper bloc Carpe Diem 6011/0518.



Onder het plaatje zitten maar liefst drie stansen.
Eerst blauw ovaal 6002/0639 dan ander blauw ovaal 6002/0304 en bovenop vierkant 6002/0537.


Om de kaart een steuntje te geven zodat hij rechtop blijft staan heb ik op het onderste gedeelte hoekje 6002/0552 geplakt.



De tekstbanner komt van stans 6002/0386 in combinatie met stempelset 6410/0338.


Tussen de Floral Flourishes zitten nog een aantal Crafty Cocktail bloemen 6004/0009.
Deze zijn gemaakt met blauw embossingpoeder.

Aan de randen van de twee ovalen zit ook blauw ovaal 6002/0304 en Border ruitjes 6002/0578.

Dan de uitleg over de bloemen.



Stans drie grote bloemen en twee kleinere bloemen.


Beïnkt ze aan de randen.
Leg ze daarna even in een bakje met water.


Doe daarna het volgende bij alle bloemetjes.
Vouw ze dubbel.


Vouw dan de blaadjes op elkaar.


Neem een pincet een knijp aan de bovenkant de blaadjes aan.
Draai de pincet een slag.


Dan ziet het bloemetje er zo uit.
Droog het bloemetje met een heattool en vouw hem dan voorzichtig open.


Plak eerst de drie grootste bloemen op elkaar.
Elke keer zo dat de blaadjes niet recht boven elkaar zitten.
En daarna de twee kleinere bloemen.
Wil je ook nog een aantal meeldraden meenemen.
Prik dan een gaatje in het laatste bloemetje en doe hier een meeldraadje doorheen.
Vouw deze aan de achterkant een stukje om en lijm deze vast.


Voor de kleinere bloem doe je hetzelfde alleen met drie kleine bloemetjes.

Liefs Judith

2 opmerkingen:

  1. Adembenemend mooi je easel kaart Judith! Prachtige stansenen als ik je prachtige bloemen zie, dan moet ik er toch ook veel meer mee aam de slag!
    Heel fijn weekend en bedankt voor je inspiratie!
    Liefs Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kaart Judith, het lijkt wel of je mooi gemaakte bloemen zo van de kaart af stromen op het liggende deel, práchtig. Dank je voor je tuutje over het maken van de bloemen.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen